Onsdag den 18/10-2006 Hybrid Housecall hos Asgaard Games

Sidste feriedag for mit vedkomne og den havde jeg tænkt mig at bruge på at nørde med brætspil. Jeg var dog først lige nød til at cykle en del rundt ude i det dejlige regnvejr, da jeg glemte min pung derhjemme og måtte cykle lidt ekstra for at få mine varer.

Jeg kom dog lige kort forbi Nexus, hvor jeg kunne se der allerede var åbent og her fandt jeg Kasper og Daniel i gang med at spille deres hjemmelavede Warhammer variation på computerspillet "Total War: Rome".Så de havde taget kortet fra World of Warcraft brætdpillet i brug og erobrede områder fra hinanden :O) Dejligt kreativt!
Clara spillede lidt kabale mens drengene legede med deres metaldukker og insisterede på at der IKKE var noget lillepige agtigt over hende, selvom hun havde rottehaler... (?)Jeg havde dog en aftale om at spille Hybrid med Kim fra Asgaard Games og var allerede forsinket pga mit cyklen rundt. Så jeg drog videre, da vi havde aftalt at spille hjemme hos ham, da det var nemmest når han havde spillet der.

Hybrid er et brætspil der bruger figurer fra tabletop spillet Confrontation. Det er fransk produceret og har virkeligt nogle fede figurer. Grunden til jeg er gået lidt amok over Hybrid, er:

  1. Jeg er helt tosset med det gamle Space Hulk brætspil fra Games Workshop, som udspiller sig i 40K verdenen mellem Space Marine Terminators og Genestealers. Fantastisk klaustrofobisk spil, der fanger stemningen fra Aliens filmen rigtig godt :O)
  2. Fik jeg sagt jeg var helt vild med Space Hulk?!

Jeg har flere gange forsøgt at skaffe Hybrid hjem, men det er altid endt med skyhøje forsendelses omkostninger, da spillet vejer rigtigt meget. Men nu har Asgaard Games det altså, så jeg ville benytte mig af muligheden for "try before you buy", når nu Kim selv havde åbnet et spil til sig selv :O)

Hybrid har virkeligt nogle fede komponenter og både figurer, rum, kort og brikker er fedt lavet. Der er stemning over det fra starten. Jeg valgte at spille de gode "Griffins" og Kim de ONDE "Dirz". Der er er en del taktiske muligheder og vi stavede os igennem reglerne i det første spil, som jeg tabte pga af nogle små farlige eksplodsive monstre Dirz havde.

Vi tog et spil mere og det gik straks meget bedre, vi var begge nogle erfaringer rigere. Det endte super tæt, med at min sidste Griffin Purifier fumblede to runder i streg og Kim "Jeg går i defensive mode" Kristensens sidste Hybrid dræbte ham!

Spillet virker fedt og eneste umiddelbare minus er at reglerne og kortene er for dårligt oversat og det gør det svært finde ud af hvad de forskellige effekter osv. gør... Her prøver jeg f.eks. at læse en regel for 5. gang... (All your bases are belong to us!)

Bottomline: Nu bliver jeg nød til at finde ud af spare sammen til at købe Hybrid + udvidelsen Nemesis. (Hmm måske kan jeg lokke Kim og Pia til at sætte spillene på højkant i et spil Hazard Warmachine?!)

Jeg fik her sent i aften, dette kornede billede fra Kasper "The Tormentor", som havde en fed kamp mod Alexander og hans nye Legion hær! Vayl gik dog ned med flaget...

Peace out!

Kommentarer