Søndag den 25/03-2007 Star Wars Primetime Adventures test - Episode 1

For noget tid tilbage nævnte jeg at jeg havde købt et indie rollespil (= independent), ved navn Primetime Adventures (PTA) og at jeg gerne ville teste det, da jeg synes konceptet var spændende og det var en anderledes måde at gribe rollespillet an på...

Jeg tog det derfor op med min 15 år gamle Star Wars kampagne crew og fremlagde det for dem. Jeg synes det kunne være spændende at få sådan en flok gamle rutinerede ræve til at teste det. Desuden gav det muligheden for at redefinere deres eksisterende karakterer, da man i PTA virkelig skal koge deres kontakter og skills ned. Så det kunne være lidt spændende at se hvad de synes essencen af deres karakterer ville være, hvis de skulle vælge nogle få ting ud :O)

Vi havde afluttet sidste gang med en forygende evaluering (noget jeg går MEGET op i og mener er en grundene til at kampagnen har kørt så længe!), hvor kampagnen fik en karakter på 10/10. Så der er jo så heldigvis noget goodwill at trække på, nu hvor vi så skal prøve noget lidt andet. Jeg havde læst reglerne et par gange og havde gjort det hele klar. Regler, protagonist ark, spillekort og tokens, her i form af et hav af D6, for helt undvære dem kan vi ikke :O)
Spillerne er Jeanne, Brian Larsen, Rune Præst og Michael Godsvig. Vi kastede os ud i det og tog runder, hvor vi i fællesskab prøvede at snakke os frem til hvordan vi fik karaktererne modelleret om til PTA systemet. Det var nogle superfede snakke og det gik faktisk rigtigt godt. Jeg bør her måske lige forklarer at der i PTA ikke bruges stats eller terninger. Det er meget baseret på rollespillet af personerne. Så man har et "Issue", som er noget karakteren kæmper lidt med og gerne på en daglig basis. Så har man et "Nemesis", som er en person der på en eller anden måde er ude efter en og vil gøre livet surt for dig. Og så kom det svære... Man har enten 2 "Edges" og 1 "Connection" eller omvendt 1 "Edge" og 2 "Connections". Det er det der gør det ud for skills og her skulle vi jo så virkelig lægge hovederne i blød, for at finde de mest passende.

Det gik som sagt godt og alle var godt tilfredse med resultatet. Næste gang, skal vi så vælge "Screen presence" for karaktererne og spille "Pilot episoden" :O) Det bliver spændende! Der er i hvert fald en "Producer" her som er lidt spændt, for formatet er noget anderledes end vi er vandt til, men mere om det senere.

CUT!!

Kommentarer

Spændende, spændende - bliver interessant at læse, hvordan det kører. Jeg har spillet to serier PTA, som begge gik virkeligt godt - men det ER noget andet end "traditionelt" rollespil, og det skal man være klar over...
Thue Eriksen sagde…
Ja det er rigtigt spændende og jeg glæder mig til at se hvordan det kommer til at forløbe. Næste gang skal vi aftale screen presence og kører piloten. Så der skriver jeg mere om det :O)