Lørdag den 04/11-2006 Pirat Aften!! Yaaarrr

YAAARRR!! Vores første i rækken af nye tema aftener og det skulle vise sig at være en god succes og en rigtigt hyggelig aften.

Der var flere ting på plakaten, både af rollespil og brætspil. Men for at starte ved starten... Vi var nogle stykker der på forummet var blevet enige om at det kunne være hyl hvis vi klædte os lidt og lavede lidt stemning på den måde. Så jeg havde pakket en pose med mine sager fra vores fantastiske biograf event med Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest.
Da jeg ankommer i Nexus lidt over 16, så er Kasper "Potte" og Daniel igang med at spille Warmachine. For at holde temaet og stemningen spiller Daniel med Skarre the Pirate Queen :O)Han får "desværre" tæsk (piraterne BURDE i dagens anledning have vundet!!) og blev derfor tauntet på bedste Nexus manér...... og Kasper triumferede selvfølgelig på det groveste ;O)Clara var der også og kan her ses efter jeg havde pyntet hende med flag.Vi ventede lidt på at der kom nogle flere og Mick brugte tiden på at male sine lede edderkopper.Kenneth, havde vagten og sad og lavede karakterer færdig til hans pirat-scenarie, med den obligatoriske pirat Cocio og pirat tomatskruer...Kim kom og derfor blev vi lige nød til at lave en lille event for ham... Hans gave, som jeg havde bestilt over nettet, var ENDELIG kommet og den skulle han selvfølgelig ha'. Så jeg vraltede hen til ham som en dimensional shambler og stak ham en pose med en blodig pakke af avispapir...I den var der de 3 H.P. Lovecraft Omnibuser med samtlige af hans historier i. Jeg tror den faldt i god jord :O) Hurraaa...Kim var ikke klædt ud men lavede fluks en dejlig Black Sombrero the Pirate udklædning af min McD pose... Lig specielt mærke til den lækre klap for øjet ;O)
Alt imens det fandt sted havde Tube siddet forskellige steder i lokalet og power stenet for vildt og forsøgt at læse reglerne til "Burn in Hell". Pludseligt befandt han sig i en dejlig udfladet stilling i sofaen og fik uvilkårligt serveret en ordentligt portion rest mad... Jeg lader billedet tale for sig selv.Nå men tiden var så kommet for at starte nogle scenarier op. Til denne aften havde Kasper forberedt noget Pirat Star Wars og Kenneth noget klassisk Pirat Scallywag halløj. Desværre var der kun nok der ville spille rollespil til at det blev Star Wars der kørte. Jeg håber Kenneth kører det andet en gang, alt andet ville være et brud på The Code!
Pludseligt dukkede Rasmus Færge op og vi blev straks enige om at spille Pirates Cove. Dejligt simpelt og rigtigt sjovt spil!Daniel Thorn kom også og samlede straks Kims dejlige pirat "maske" op fra skralderen og tog den på :O)
Jeg havde inviteret min gode veninde Helle Hobbit til at kigge ned og spille og pirathygge lidt med os. Hun kom ved 21 tiden og der havde jeg lige læst reglerne til Sword & Skull, så det ville vi prøve at spille...
Det er et utroligt simpelt og okay sjovt piratspil, som minder om en krydsning mellem Monopoly og Talisman :O)

Jeg synes det var en super hyggelig aften med et arsenal af fjollede og corny kommentarer, og en masse pirathygge. Glæder mig til næste tema lørdag :O)

Shiver me timbers! - Thue "The Crimson Pirate"

Kommentarer