Mandag den 13/11-2006 Another Victory!

Puha en hård weekend med Slaget og en masse fede kampe i Warmachine! Jeg endte selv på en 2. plads, da jeg desværre tabte min første kamp til Johnny i en MEGA tæt Assassin kamp. Det var fedt og jeg skal vil da ønske Johnny et stort tillykke med sejren!

Jeg vil også lige beklage at jeg er kommet ret langt bagefter med at poste på bloggen, men jeg har haft alt alt for mange billeder både fra Nexus og Saga Skoven, så jeg gik lidt i baglås :O) Meeen nu kommer det stille og roligt tror jeg.

Nå men sidste mandag fik jeg jo en udfordring fra David lige efter jeg havde vundet over ham der! Så det var på den igen...

Det var en rigtig hyggelig kamp og mod forventning stillede jeg ikke med min Sorscha hær som sidst, som jeg ellers havde truet med. Istedet valgte jeg at gå helt andre veje og afprøve Ashlynn D'Elyse min Highborn Covenant Warcaster. Jeg tænkte at nu havde jeg malet mine Nyss Hunters og skyndte jeg mig at male min Nomad, som har ventet på det længe.

Så kampen stod mellem:

Mercs Ashlynn D'Elyse:
Ashlynn
Nomad
Mule
Eiryss
Alexia
+ Ogrun Bokur
9 Nyss Hunters

&

Trollbloods Madrak Ironhide
Madrak
Dire Troll
Impaler
5 Champions
8 Scattergunners
Totem Hunter

Vi slog scenariet "Killing Fields" og satte tiden til 1½ time. Det var en god kamp, men resultatet blev at jeg vandt 7-0. Jeg tonsede mine Nyss frem over midten og de røg i kambolage med de benhårde Champions i højre side. Jeg glemte at poppe Ashlynns feat som giver +2 terninger på alle slag for at ramme og så fjerner man 2 terninger efter eget valg (Det gør man også i modstanderens tur, så kan sørge for at han slår dårligt). Så mine Nyss fik en ordentlig røvfuld, men holdt skansen med 2 overlevende og på det tidspunkt var min Mule nået frem.

På midten plantede min Nomad sig på pointet og havde Eiryss som backup. Her kom Totem Hunteren spænende for at dræbe hende, men fik hende ikke og så klappede Nomaden ham en på skallen.

I venstre side (ud fra mig) løb Alexia frem med sine 6 Risen og sin Bokur. Det lykkedes hende at holde det punkt i den største haglstorm fra Davids Scattergunners ever! De ramte stort set INGENTING!? Mega uheldige slag fra David.

Eneste grove fejl jeg lavede var at læse Ashlynns feat forkert, så hun både fik sin terning bonus på attack og skade, men hun får den kun på attacks. Heldigvis havde det ikke noget at sige for resultatet, men alligevel. Sorry David, dårlig forberedelse fra min side.

Nå ja og så glemte jeg at poppe hendes feat da jeg egentlig ville have gjort det og kunne muligvis have dræbt Davids +4 defense boostede Champions med mine Nyss. Men hvis og hvis, de er rigtigt barske...
Jeg havde ikke Ashlynn i nærkamp og ved derfor ikke hvordan hun klarer sig der, men hun supportede mine Nyss og Jacks godt. Vil helt sikkert prøve hende igen!

Tak for kampen David!

Kommentarer