Mandag den 18/12-2006 Hmm en gæst fra fortidens tåger...

At komme i Nexus om mandagen er dejligt for der emmer af liv, glæde og hygge... Seriøst, der et levende hav af folk og man kan mærke den gode stemning, så snart man kommer ind. Dejligt.Jeg havde været ude i julegave helvede og kom derfor først lidt over syv. Jeg havde aftalt at teste scenarier med Kasper, så det kastede vi os over efter jeg lige havde været rundt på min obligatoriske "hils pænt på alle" tur.Pia var allerede igang med at lærer 2 af gutterne fra deres malehold at spille også. Så Michael og Thomas, som de hedder, er nu også snart en del af det nærmest enorme Warmachine/Hordes miljø i Herning. Her må man sige at Nexus opfylder sin vision om at være nexus (=samlingssted) for hobbyen :O)På bordet bagved spillede Tine mod Appelon og hun havde valgt en støjende og agressiv taktiv, nemlig at køre psykologisk på "stakkels" Appe og kaldte ham fede og lignende ting. (Appe er måske så en af de tyndeste medlemmer vi har.) Men vi andre var selvfølgeligt hurtige til at hjælpe hende med at holde Appe nede :O) Ved malebordet var selveste David i gang med at male!! Har du nogensinde kendt noget magen til?!! Han havde flgeskab af Meyer og Dr. Thorn, som ikke rigtigt har fattet at grunden til han altid ser mærkelig ud på billeder, er fordi han gør mærkeli ting når de bliver taget...I spillerummet kørte Martins kampagne og dem nåede jeg lige at få et billede af også... De ligner nu her mest nogen fra Kuk Kuks Klan, (ikke at forveksle med nogle racistiske ekstremister i hvide hatte!) så det er helt okay at råb: KUK KUK... KUK KUK! af dem :O)... også selv om Jesper ser lige lovlig heavy metal og street ud... Se hvor han smiler :O)
Så skete der pludseligt noget rigtig rigtig mærkeligt... En mystisk tåge spredte sig over Nexus og en skikkelse manifesterede sig... Det lignede... Nej det kan ikke passe... Men alligevel... Er det ikke intet mindre end:Selveste Kasper Dahl!! Oh my god jeg har ikke set manden i 2-3 år! Ja ja rolig nu... For jer det tænker: "Who is this Kasper Dahl character anyway?!", så tillad mig lige at forklare. Kasper er en af de oprindelige grundlæggere af Projekt Nexus, der sammen med Meyer, Bjarne, Thomas, Kevin, Jeanne og jeg selv, kæmpede en brav og visionær kamp for at ligge grundstenene for det der er blevet vores fantastiske klub i dag. Dejligt at se dig Kasper :O)

Nå men tilbage til Kasper Hansens og min playtest af mine turneringsscenarier. Det var Ashlynn og Mercs, mod Skorne (Makeda og Hexeris). Scenarierne var Headhunt og Higher Ground.

Den første var rigtigt spændende og jeg nåede lige præcis at spurte ud af banen med Eiryss, som havde taget Skornes hemmelige battleplan. Hvis jeg ikke havde nået det, havde Kasper vundet på Victory Points, da jeg havde spillet aggressivt og ofret en del for at holde ham beskæftiget, så jeg kunne komme væk! Jeg synes den holder, især fordi at hvis man ikke tager en inf/solo tung hær med, så falder det bare tilbage og bliver Casterkill og det kan alle lide... Kamp to, var Higher Ground og det er altså virkeligt et hardcore scenarie synes jeg. Alle de gange jeg har spillet det, har der været BRUTAL kamp om bakken. Vi havde en super super tæt kamp med kasten og slammen og flanking moves med inf. Man kan også se på Kasper på billedet at han er lidt nervøs... Vi endte 3-3, men der var Ashlynn død og mine Nyss kunne ikke ramme Hexeris, så Kasper vandt på med 2 VP.

Alt i alt 2 fede kampe! Jeg tør godt at bruge dem begge til turneringen. Nu mangler jeg bare at teste Raiding Party, så er jeg klar med et bud på scenarierne til klubmesterskabet.Ved siden af Kasper og jeg, spillede Pia og Rasmus Budde en marathon rangliste kamp! Det var selvfølgelig Harbinger mod Cygnar (i form af Brisbane). Det var en rigtig tæt og spændende kamp, som endte med at Rasmus Budde vandt heroisk over de undertrykkende fanatikere fra Menoth.

Så vi slutter lige med det obligatoriske pege og tude billede!

Som efter note, kan jeg så sige at Pia brugte "Smite" på mig, for jeg vågne klokken lidt over 5 om natten og var blevet monster syg, med opkast og diarré samtidig!! Æv!

Kommentarer