Lørdag den 06/01-2007 Mysteriet om hvor Investigation Aftenen blev af...

Mmm weekend... Jeg synes det var hårdt at starte på arbejde igen. Måske har det noget at gøre med at jeg ikke rigtigt har lavet andet end at være syg i julen. Først "Roskildesyge" og så ondt i halsen og snotforkølet :O(

Så jeg var ikke helt oplagt til at tage i Nexus, meen der skulle jo være Investigation Aften... Så jeg samlede mig sammen, fandt nogle film i reolen og drog i Nexus så jeg var der ved 19:30 tiden.Det skulle så vide sig at folk ikke rigtigt var helt klar på at bakke op om Tema Aftenen... Der var rigeligt med folk, men den stod på Warmachine/Hordes og... ... Infinity, som Jens her sidder og forbereder.

Der blev også fyret op under noget Munchkin Fu...
... og 2x Daniel hyggede sig ved malebordet. (Dr. Thorn hygger sig også, selvom han ser noget gusten ud.)Well well, jeg satte mig og stenede lidt og snakkede med Mia og Cille (som her viser sin Shifting Stone fallos). Cille havde egentligt forberedt et scenarier, men det så jo ikke ligesom ud til at være spillere til det... Vi blev derfor enige om at så måtte vi bare se et par film istedet.

Det gik ikke så godt, for det larmede for meget for de andre, så vi valgte at vente til de var færdige med at spille.

Så vi kiggede lidt på hvad de andre lavede...

Appelon og Mick havde gang i en dyst. Den lede Legion mod de lede Cryx!
Tine havde lokket sin veninde, Mona med derned og hun skulle lære at spille Warmachine. De spillede et 4 spiller spil, med Tine, Peter, Mona og Mia.

Jens og Meyer spillede som før nævnt Infinity. Det ser ud til at være et spændende spil. Meyers "Combined Army" vandt vist ret stort over Jens' "Haqqislam".

Da de endelig var færdige og stilheden sænkede sig, gik vi igang med at se "Strange Days", som er en dejlig nærfremtids-film (eller nærfortid? eftersom "fremtiden" er år 2000) med et dejligt snørklet investigation plot...

Og bare lige for at der i det mindste er lidt der handler om investigation, så vil jeg da lige anbefale en spændende serie af bøger jeg selv er ved at læse for tiden. Det er en serie af bøger skrevet af den svenske forfatter der skriver under pseudonymet Arne Dahl. De handler om en flok svenske kriminalbetjente der bliver samlet til et A-hold (ala Rejsaholdet) og skal tage sig af seriemordere og forbrydelser med internationale forbindelser. Der er virkeligt godt skrevet, spændende og letlæselige! Så hvis du vil prøve noget andet en sci-fi eller fantasy så prøv dem. Stor tak til Jeanne for at anbefale dem til mig :O)

Som afslutning vil jeg sige at jeg håber der er lidt mere opbakning til næste tema aften, især fordi der bliver lavet scenarier til dem. Men man kan jo ikke klage over at der er mange folk i ens ynglingsforening, på en lørdag aften :O)

Kommentarer