Lørdag den 13/01-2007 Gowg'erne spiller A Game of Thrones + lidt nyt!

Endelig weekend og jeg synes jeg trænger til det... I går fejrede jeg mit 10 års jubilærum, som klubpædagog på Bakkelyst! Det er lidt sjovt at tænke på at jeg faktisk har været der i 10 år!! Nå men det var super hyggeligt.

Jeg havde aftalt med de andre Grumpy Old Wise Guys, at vi skulle spille A Game of Thrones i dag. Så det skulle nok blive en oplevelse :O)Gowg'erne består af Henrik, David, Dan, Michael og jeg selv. Jeg gennemgik reglerne og håbede at deres narcolepsi eller demens ike satte ind. Det gik fint, kun Jønke savlede på nogle af kortene.Fordelingen blev:
  • Stark: Dan
  • Greyjoy: Henrik
  • Lannister: David
  • Tyrell: Thue
  • Baratheon: Jønke
Og så var vi klar til kamp og intriger i international verdensklasse!Det var absolut et af de allermest hærtunge spil jeg har været med til at spille. David lavede på et tidspunkt et angreb mod Henrik, hvor han havde 19 i styrke inden han spillede kort!! Sygt...Henrik svarede så bare igen med at spille et kort, så han fik David hærs basis-styrke i powertokens, dvs. 10!! Efter følgende kom der Clash of Kings. Vi andre havde 2-5 powertokens og Henrik havde 12, så han løb med både Tronen, Sværdet og Ravnen. Det er noget det passer den lille megaloman.Vi spillede på tid, da Dan skulle nå hjem til børnene, så det endte med at jeg vandt med 5 byer/borge. Dejligt.Da Gowg'erne var gået, var jeg egentligt også på vej hjem, men så kom Kim, Jonathan, Mikkel, Jesper, Facius og Tube. Deres hjerne var fuldstændigt ude af sync med hinanden og verden omkring dem, til meget stor morskab for Rasmus Budde og jeg selv :O) Efter at have studeret de lallende tåbers interne stener og mumle sprog (jeps flere af dem er faktisk i stand til at snakke både i munden på andre, men mere fascinerende i munden på sig selv!!Hvad vi i fællesskab kunne udlede var at, de skulle male Taxi Pizzas bil og ville få gratis mad... Deres planlægning er dette projekt, kan hvis man kan koge essencen ud af det, lægge verdener øde! Min hjerne kortslutte og da jeg kom til mig selv, befandt jeg mig hysterisk grinende på min cykel :O)
Nå men jeg vil da lige nævne et par spændende ting mere. Jeg har fået to nye ting ind af døren. Den ene er det nye No Quarter #10, som indeholder utroligt mange spændende ting + en sjov lille sag, der hedder Prime Time Adventures. PTA er et såkaldt "Indie rollespil" (independent rollespil) og det handler om at man laver et tv-show. Mere om det senere... Først NQ #10:
Der er bl.a. regler for det nye "Grind" Warmachine spil, som er en Warmachine variant, hvor man spiller med en stor grinder kugle og skal score mål (Warmachine Blood Bowl anyone?). Det virker super cool og det bliver jeg nød til at prøve!

Der er også regler for League Play, hvilket måske kunne være sjovt at kigge lidt på.

Desuden er der nævnt de rettelser der kommer i den nye Prime Remix bog. Det er et par gode tweaks:
  • Sorschas Feat virker nu kun på alle inden for hendes LOS og Control Area.
  • Haleys Temporal Vortex virker nu på dem der er i hendes Control Area når hun kaster den.
  • Mechanics (Cygnar/Khador) får Jack Marschal (1) + at Jacks der bliver repareret kan aktiverer i samme tur!
  • Sentinels/Trencher Chain Gun Crew får +2 til de efterfølgende strafe angreb. (Så til jer syge Legion spillere der troede at det var strafe generelt der blev ændret, så glem det!)

Glæder mig til at se bogen!!

Prime Time Adventures, er et interessant twist på hvordan man kan køre en kampagne. Du kan lave det til et hvilken som helst af dine ynglings tv-serier (Stargate, Scrups, Angel osv. osv.). Det er der måske ikke så meget nyt i, men måden det er lavet på er speciel! Der arbejdes meget i scener og gamemasteren, eller Produceren som han kaldes her, har klart en mere instruerende rolle. Man iscenesætter spillet meget mere. Eks.: "I den næste scene skal er det vist Kim's tur til at være hovedpersonen, hvilken scene vil du gerne spille Kim?" Det kan være alt fra en følelsesladet dialog sekvens til action. Det lyder som noget der kunne være sjovt at prøve!

Jeg håber på at kunne finde tiden til at lave et par Playtests. Hvis nogen er interesserede i at være med til at være Producere, så må I sige til. Du kan se mere på: Dog-eared Designs hjemmeside.

Kommentarer