Lørdag den 20/01-2007 Endnu en af fortidens nørder vender tilbage :O)

Ååååh diiiissseee miiindeer... Nah det går vist ikke...

Vi prøver engang mere... Der var en gang... og for enden af den gang var der en dør... Nah det går vist heller ikke.

Hvor om alting er, så sad jeg pludseligt denne tidlige lørdag eftermiddag og snakkede med Michael Gregersen (som nu godtnok påstår han hedder Michael Rask Eriksen, meeen det må han længere ud på landet med!). Michael er fra de gode gamle HERO dage, hvor alle hed Michael og derfor var der selvfølgeligt ingen af dem der blev kaldt det. Der var istedet: Jønke, Meyer, Reiter, Hong (som i virkeligheden hed Cheng og som har lagt navn til gasvarmerne derude), Godsvig og altså Gregersen.
Gregersen er nu blevet lærer og har fået familie og bor faktisk langt ude på landet, hvor hans nye navn muligvis så også gælder :O) Gregersen har altid haft absolut mest med tabletop/figurkrigsspil at gøre og maler stadig ind i mellem sine "små mænd" selvom hans kone vender det hvide ud af øjnene. Han har desuden haft den helt specielle evne at kunne forsvinde sporløst... Han gjorde det i HERO, puff så var han væk. Og han gjorde det i Nexus's første år, hvor han var medlem og puff så var han væk?! Nu er han så dukket op igen...

Vi havde aftalt at mødes i Nexus og så ville han gerne lærer "det der nye Warmachine", som alle snakker så meget om. Da han kom havde han dog så liiiige været forbi Asgård Games og købe en Khador starter + Doomreavers + en Behemoth!! Instant addiction anyone??! Jeg havde ikke en gang nået at give ham en smagsprøve inden han var hooked!! Damn min "Introduce Warmachine" skill er købt for højt op! [indsæt selv nørdet fjollegrin ala "Døh-hø"].Nå men jeg lavede et par hære... Khador til Gregersen, med de fleste af de figurer han havde købt + en manhunter og Mercs med Ashlynn til mig. Han lånte dog figurer af mig, da hans jo ikke var samlet.Vi kastede os ud i det og Gregersen frådede og var klar til at angribe alt og alle. Han tog nogle chancer og jeg forsøgte at vejlede og vise muligheder osv. Hans Doomreavers stod over for mine Nyss Hunters, men de var ikke rigtigt bange for dem og fik hurtigt skudt halvdelen ned. Gregersen var lidt uheldig med sine slag, så da Doomreaverne skulle slå igen, ramte de ingen ting :O(

Jeg chargede hans Behemoth med en Mule, men efter 3 focus (og nogle lorte slag), havde den ikke givet den store satan mere end 2 i skade.

Vi snakkede lidt frem og tilbage om muligheder og jeg indså at Gregersen havde en mulighed for en Sorscha Wind Rush assassination. Forbandet dum fairplayer som jeg er, hjalp jeg så Gregersen til at dræbe Ashlynn :O)
Ikke nok med det! Så slår han sgu 3 seksere i første skade slag og dræber mig i ét hug! Bastard :O)

Vi spillede forøvrigt med Sorschas feat på den nye måde, hvor det kun er ting hun kan se der bliver stationary og det kræver en del mere taktisk placering inden man fyre det af, hvilket nok er en god løsning. Jeg fik dog kraftigt påpeget af Meyer og Jens at den måde at spille på overhovedet ikke var officiel før til den første... Det var mig lidt en gåde, hvorfor det var så vigtigt at pointerer det, men nu ved alle det ihvertfald. Det var nu engang det vi havde aftalt at spille med og det virkede fint :O)Senere på dagen væltede der en del flere folk ind og Cille whoopede på rekordtid Daniel Larsen røv. Det gik så hurtigt at jeg ikke nåede at tage nogle billeder og kunne blive helt i tvivl om det i virkeligheden var DL og om det i virkeligheden skete...?Jens var jo som sagt kommet, sammen med Mia. Jens skulle spille mod Mick og den kamp var der straks mere kød på. Cryx mod Menoth og som Jens sagde så var det nok den mest malede hær han endnu havde stillet med :O)Mr. Mayor indtog sofaen sammen med Mia og han havde den nye Infinity regelbog med. Den er eddermame lækker og jeg må sande at jeg allerede har stillet alt for mange ledende spørgsmål, så der er vist ingen tvivl om at jeg ender med at købe den også + en Nomad hær :O) Øv jeg kender mig selv for godt. Men det bliver nu lidt spændende, jeg kan jo godt lide at prøve nye ting."The Stance Crew", aka Tube & Jesper, var også arriveret og havde fået selvskab af ingen ringere end Mads Moesgaard :O) Super hyggeligt! Prøv forøvrigt lige at se hvor højt ham Tube kan gabe, det er jo sygt. Han må have været anakonda i et tidligere liv. Anakonda Tube er måske også et tilnavn pigerne kan lide?
Til sidst kan vi da lige slutte med at billede af Cille-pigen, som sad og skrev mærkelige gnom ting ind i sin bog, for at være klar til Eventyrets Port - del 2. Læg mærke til at pige-nørden har klædt sig i rødt, hvidt (huden) og sort, og har sørget for det matcher hendes cola OG hendes mystiske aflange Georg Jensen "terningæske"... It's so cute... BUT IT'S WRONG!!

Nej det er bare gas Cille, du kan ta' det :O)

Kommentarer