Mandag den 01/01-2007 AT-43 Play-test part 2 + Trollbloods flygter...

Oprindeligt var planen at jeg skulle spille mod Davids Trollbloods i aften, da han havde udfordret mig, men han var for energiforladt til at spille, så det udsatte vi. Istedet skyndte jeg mig at skrive til Morten, om vi skulle forsætte vores test af AT-43. Det var Morten med på, og han spillede igen de onde Therians.Vi gennemspillede sidste mandag de 4 første missioner og havde derfor 2 endnu. Systemet er som tidligere nævnt lavet, så du lære reglerne ved hjælp af "programmeret Indlæring", dvs lære lidt nye regler i hver mission mens du spiller...Det fungerer udemærket, men når man, som jeg, har læst utallige regelbøger til andre spil, bliver det en smule træls ikke at kunne læse reglerne sammenhængende. Men det er jo også kun et introduktionssæt og det skal selvfølgelig tages med i betragtningerne.Mission 5 introducerede en slags program og aktiverings sekvens. Inden man slår for initiativet, så tager man kortene for sine tropper og ligger dem ned i den rækkefølge man vil have de skal aktiveres i... Derefter slår man for initiativet og den der vinder, vælger om han vil starte eller give turen til modstanderen. (Som herunder imiterer en Genestealer eller noget?).Så skiftes man til at vende et kort og aktiverer de tropper der er afbilledet. Idéen er egentligt god nok, men der er dog to lidt irreterende fejl ved måden den bliver ført ud i livet på.

1. Kortene for infanteri tropperne er fuldstændigt identiske, så man kan jo derfor ikke umiddelbart se hvilken enhed det vendte kort hører til... Fjollet, men nemt at ordne. Vi skrev bare tal uden på de plasticlommer jeg har puttet kortene i.

2. De store Combat Striders har "Structure Points", som skal krydses af når de tager skade. Men hvis din Combat Strider tager skade og du ikke har haft den aktiveret endnu, så ligger kortet jo skjult i din programmerings sekvens og så skal du enten finde kortet og markere det eller huske på skaden. Det er ikke så smart. Vores bedste bud på en løsning er at ligge damage counters ved de skadede modeller og markerer det på kortet inden næste runde.Well, Jeg smækkede Morten i mission 5 og så var vi klar til den sidste mission.I mission 6 skulle mine U.N.A. tropper trække sig tilbage til en shuttle og samtidigt nå at ødelægge den store Therian Combat Strider, inden der var gået 5 runder... Denne mission var en stor long distance skydefest. Morten behøvede faktisk ikke at flytte sine tropper, de kunne bare stå og pløkker. Det er jo hardcore science fiction, så våbene kan skyde rimeligt langt.Det endte med en sejr til Morten, da min Combat Strider blev skudt totalt i smadder og begge mine missile launchers døde. Så kunne jeg ikke skade han Combat Strider og så var det: "Game Over man!!"...

Konklussionen? Tja spillet er hurtigt og har potientiale, MEN vi synes begge det på nuværende stadie er for simpelt og derfor ikke står helt helstøbt endnu. Jeg vender tilbage, når den rigtige regelbog kommer og så tror jeg faktisk vi står med et godt spil, som pga af de presamlede og premalede figurer er let tilgængeligt. Der er dog én ting der bare ikke går for Rackham længere. Deres engelsk, eller "franglish" som det også bliver kaldt, er simpelthen for dårligt. Det kan man ikke byde folk og det sætter deres spil i et dårligt lys for mig. De burde hyre en to-sproget canadier eller noget :O) Hvis jeg får tid til det, retter jeg simpelthen bogen igennem og sender Rackham en mail.

Nå men nok om det, der var selvfølgelig også andre i Nexus. Der bør jeg lige nævne at da jeg kom stod der nogle af vores dejlige medlemmer og spillede Guitar Hero. Der vil jeg da lige benytte lejligheden til at sige at AL brug af vores dejlige spille og film grej, KUN sker før eller efter vores åbningstid fra 18-22.

Så overhold det gutter og gutinder!!

Anyways så spillede Kaspers kampagne i Iron Kingdoms og de er vist en 8 stykker, hvilket jo er rigtigt mange (også lidt for mange efter min smag). Det er dejligt når noget man laver trækker mange til :O) Cool!Cille havde tegnet en fin tegning af sin karakter, som vi da lige kan videre bringe.
Da klokken var efter 22, røg Guitar Hero på igen og så gik folk amok, som de rocksvin de er. Her er det "The Tube" som er en af de absolut SYGESTE til det spil, DAMN!! Og showet fejler jo heller ikke noget som I kan se ;O)

Peace Out!

Kommentarer