Mandag den 01/01-2007 Godt Nytår, The Gamers Director's Cut og lidt om et nyt "bræt-computerspil" :O)

Så fik vi vist alle sagt farvel til det gamle år og halløjsa til det nye. Håber alle har haft en god nytårsaften og ikke er kommet noget til. Selv havde jeg en rigtig hyggelig aften sammen med gode venner :O)

Jeg fik gæster til film og almindelig sofastening den 1. januar, så Jonathan var så venlig at tage vagten. Tak for det!Jeg synes lige jeg her bør nævne at jeg har fået den nye The Gamers: Director's Cut DVD. Det er en lidt mere fancy version med lidt nye effekter, men ellers ikke det store. Derimod er der en hel del ekstra materiale og en ekstra film på der hedder Revamping Doyle :O) På billedet er den gamle version til venstre og den nye til højre. Du kan se mere på Dead Gentlemen Productions.

Jeg glæder mig allermest til deres næste The Gamers film kommer, jeg tror den bliver MEGA sjov :O)

Nå men jeg havde imidlertid lidt tid om eftermiddagen til at kigge lidt på et nyt spil jeg har købt. Det er godt nok et computerspil, men det ligger sig meget tæt op af de store WWII strategi spil og ligger i den mellemtunge ende. Det er i virkeligheden en 2'er, men skulle være blevet udviklet en del siden sidste udgivelse.

Spillet hedder: Gary Grigsby's A World at War: A World Divided

Manualen er en moppedreng på over 180 sider og det er et turnbaseret Anden Verdenskrigsspil, med mange aspekter, så det kræver at man tager sig noget tid til at sætte sig ind i spillets regler og mekanismer. Så indlæringskurven er lidt høj synes jeg. Jeg har dog sat mig for stille og roligt at sætte mig ind i det. Det kunne være lidt sjovt at have et større strategispil til at køre som PBeM (Play By eMail).
Jeg er ikke kommet så langt endnu, jeg har kørt de 4 tutorials igennem og printet regelbogen ud og skal til at igang med den. Det bliver spændende at se hvad det ender med, jeg synes nogen gange sådanne spil er sværere at overskue på computer, der hælder jeg nok lidt til de analoge spil. Nu får vi se, jeg håber på det bedste :O)

Lyder det interessant kan du se mere på Matrix Games hjemmeside, hvor du også kan bestille det. Den er her: http://www.matrixgames.com/games/game.asp?gid=330

Kommentarer