Mandag den 25/12-2006 Den Forsvundne Butiksejer og Rikke Djævleyngel!!

Glade dejlige jul :O) God mad og en hyggelig aften sammen med familien og nogle gode gaver... Dejligt. Jeg plejer fuldstændigt at miste fornemmelsen for tid i juleferien og har engang kommet til at lave en tredobbelt booking der viste sig at være på den samme dag! Jeg lavede én aftale torsdag mellem jul og nytår, én anden 2. juledag og den sidste den 26. :O) Så siden har jeg været lidt paranoid mht planlægning i julen. Derfor havde jeg nøje indprintet mig at jeg skulle huske ned og tage vagten den 25. december.

Jeg bestemte mig desuden for at hænge de nye knagerækker op, for jeg havde lånt en borehammer på arbejde inden jul, men blev jo så syg og nåede ikke at hænge dem op. Desuden havde Kasper spurgt om vi ikke skulle spille et par kampe for at træne lidt inden klubmesterskabet i Warmachine/Hordes.

Jeg var taget derned i god tid, så jeg kunne nå at arbejde lidt inden vi skulle spille. Jonathan og Tube kom og fik nøgler. Jeg samlede de gamle ind, men Jonathan nåede at smide sin i skralderen...
... og jeg nåede at samle den om uden at han opdagede det... Det undlod jeg selvfølgelig at fortælle han et stykke tid, så han lige kunne rode lidt i skraldet og Tube og jeg kunne stå og grine lidt. "Hvaaad griner I aaf??" Ja hvad tror du :O) Funny stuff!

Pludseligt fik jeg en uventet sms... Jeg gloede lidt vantro på min telefon... Bjarne Siemons?! Well that's a name I haven't heard in a loooong time! Selveste Bjarne fra de gode gamle Styx dage og endnu en af The Great Founders of Nexus! Han ville vide om jeg tilfældigvis var i Nexus. Det var jeg jo, så ham og konen, Rikke, kiggede forbi.
Det var hyggeligt at se dem igen. Det var også lidt spøjst eftersom de jo nærmest forsvandt fra jordens overflade fra den ene dag til den anden. Det snakkede vi selvfølgeligt lidt om. Bjarne og Rikke Djævleyngel er blevet gift og bor på Djævleøen og arbejder begge to. Bjarne følte at det var lidt ligesom at komme hjem, da han sad der i sofaen i Nexus igen... Dejligt :O)

Nå men jeg gik igang med at sætte knagerækker op og det gik uden det helt store besvær, ramte kun een gang armeringen inde i muren, som forsvarede sig med at brække mit bor og opsluge det... Bastard!! Jeg borede bare nye huller og så ku den lære det!
Behold! The Hero of Powertools, Slayer of Walls... Mr. Handyman!

Da Bjarne og Rikke var gået igen, kom Peter og Kasper. Peter gik i gang med at samle det mindre hav han har af usamlede figurer og Kasper gjorde klar til at spille mod mig.
Vi havde nogle fede kampe. Vi spillede en gang Higher Ground og en gang Headhunt. Her lusker Vlad om og dræber Hexeris. Vi vandt en kamp hver.
Efter det røg Guitar Hero på, for det havde Kasper været oppe i Blockbuster og købe tidligere. Så der blevet givet noget gas.
Jeg gik i gang med at renskrive scenarierne til klubmesterskabet og oversætte det hele til dansk. Meeen jeg måtte selvfølgelig også lige prøve at spille lidt tråd :O)
Da de andre var gået, sad jeg alene tilbage og arbejdede med scenarierne, så de kunne komme på nettet. Det tog lidt tid, men jeg fik det gjort. Dejligt.

På vejen hjem var jeg lige ved at cykle ind i en gruppe fumlegængere nede ved hospitalet... Det viste sig så at være Jeanne og hendes kæreste Mikkel + hendes bror og hans kæreste :O) De var godt beduggede og havde været til flere julefrokoster. Så den forsøgte jeg at snakke lidt sammenhængende med, hvorefter jeg kørte hjem i seng.

Godnat og sov godt...

Kommentarer