Lørdag den 03/02-2007 Ud at rejse med Onkel Rejsende Nørd :O) Part 2 of 3

The London Saga continues... The Economy Strikes Back!

Lørdag den 3. februar 2007

Ah en god nats søvn på hotellet og en continental breakfast senere og jeg er atter på farten. Mit hovedmål i dag er at (gen)finde The Cult Entertainment Megastore Forbidden Planet.

Min lillesøster, Signe, og hendes kæreste Lars, ville gerne med derind for de ville også ud at shoppe. Vi kørte derfor med undergrunden til Covent Gardens. Covent Gardens er stedet hvor der næsten konstant er streetentertainers som underholder. Vi så på en rigtig entusiastisk spillopmager/tryllekunstner som var rigtig sjov. Bare hans monolog om hvorfor vi skulle betale ham og ikke mindst hvor meget var forrygende. Den sluttede af med noget lignende:

"... and then when you have taken the money you plan to pay me out of your pocket, then take a moment to look at it! Will you be able buy anything for that amount? If not strangely enough neither will I!" - Unnamed Streetentertainer ;O)

Nå men efter det begav vi os ud på jagten efter... The Forbidden Planet!

Jeg havde været der en gang får og havde denne gang været snedig nok til at printe et kort ud fra internettet. Butikken ligger på Shaftesbury Avenue 179, det er en af de veje der går ud fra den meget centrale Picadelly Circus. Det skulle senere vise sig at det nok var noget nemmere at finde det ved at gå inde fra Picadelly, end at navigere de små gader fra Covent Garden og derhen...

Vi fandt det dog... [indsæt episk og katedralsk englekor] Der er kun een ting at sige... OH MY GOD!! Forbidden Planet er et paradis for en vaskeægte samlernørd som mig. De har ALT i merchandice, sci-fi/fantasy bøger, tegneserier, film og også lidt spil og rollespil.

Det er svært at beskrive hvor stort det er, det er lidt ligesom at beskrive rollespil, man kan godt prøve, men det er klart bedst at prøve det... I det her tilfælde er det bedst selv at have prøvet at være der! Man fatter først rigtigt når man står der hvor MANGE sci-fi/fantasy bøger og ting der egentligt er lavet. Det er svimlende!I stueetagen er der merchandice og disk, og der var nok omkring 15 ansatte på arbejde.

Nedenunder er der så alt det andet, delt ind i afdelinger. Herover er der bl.a. et billede af noget af Anime/Manga filmafdelingen. Sikkert nirvana for dem der er til det :O)

Herover en lille H.P. Lovecraft appetitvækker stand... Hele den dobbeltsidede reol det står op ad, er med ren Horror litteratur!

Ved et helt utroligt sammentræf kom Terry Gilliam i butikken og skulle signerer DVD udgaven af hans nyeste film: "Tideland". Terry Gilliam er en af mine absolutte ynglings instruktører og har, foruden at være med i Monty Python, stået bag film som "Twelve Monkies" og "Fear and Loathing in Las Vegas". Køen for at komme til ham var megalang og han var der kun en time, så det kunne jeg ikke komme til, MEN jeg fik alligevel signerede udgaver af filmen + 2 bøger han har lavet :O) Jeg kan kun sige at jeg øjeblikkeligt valgte at bruge hele eftermiddagen derinde. Det var en begrænsningens kunst... Jeg fik et blackout...

... £168 senere kørte jeg pludseligt igen med undergrunden tilbage til hotellet og nåede lige at skifte tøj inden vi skulle afsted og se musical :O)

Vi skulle ind at se Monty Pythons "SpamAlot", som er baseret på Monty Python and The Quest for the Holy Grail (endnu en film instrueret af Terry Gilliam).Jeg ELSKER Monty Pythons humor, så jeg glædede mig helt vildt. Vi hentede billetterne et par timer før og begav os ud for at få noget at spise.

Musicalen var forygende og helt i ånd med Monty Python. Den tog pis på alting inklusiv sig selv og musical genren :O) Alle de vigtige og sjove ting fra filmen var adapteret. Gode sange og fed humor! Billedet viser den legendariske trojanske kanin. Jeg vil klart give den 9/10.

[... en flok jøder danser kossak dans og der kommer en lille vogn kørende med en høballe i... De dansende synger "DAM DAM DA DAM DAM, DA DAM DAM DAM DAM" peger på vognen og synger "HAY" :O)]

Det afsluttede endnu en lang, men god dag. Bare rolig jeg skal nok fortælle hvad jeg købte... Men først senere ;O)

To be continued...

Kommentarer