Lørdag den 06/01-2007 Spor Tolv + Aflyst = 1000pt Khador vs. Menoth

Lørdag, planen er simpel: et lille hold dedikerede Nexus folk har tænkt sig at tage til SSP arrangementet Spor Tolv og give en stor flok unge mennesker mulighed for at prøve kræfter med hobbyen igennem Warmachine, Lunch Money, Munchkin, BattleLore og hvad vi ellers kunne finde på... For første gang, måske nogensinde, ligger Spor Tolv ikke oven i en af vores andre store arrangementer... Hvad sker der så? Det bliver aflyst pga vejret!! Jeg tror nu nærmere at de fandt ud af at vi ikke havde noget andet arrangement og valgte at aflyse og flytte det til vi engang har :O)

Nå men det betød så at Kasper og jeg havde rigtig god tid til vores aftalte 1000pts Khador vs. Menoth kamp i dag!Vi mødtes i Nexus ved 15 tiden og spiste lidt mad og lavede hære og stillede op. Kasper havde valgt Epic Kreoss og Harbinger til at tæve mig med. Jeg havde valgt de hårdeste gutter i spillet, Epic Butcher og Karchev. Så er der ikke så meget pis :O)Jeg vandt initiativ slaget og valgte at være spiller 1, så jeg kunne få mine Widowmakers til at stå perfekt i det dejlige træhus.Jeg havde valgt at give Karchev 3 Berserkers + 2 Kodiaks, så han havde en hardcore battlegroup. eButcher havde ingen Jacks og skulle bare smadre sammen med en Man'O'War Kovnik og 12 Doom Reavers (savle savle).Kasper havde valgt alle mulige afskygninger af Knight Exemplars inklusiv cavalry. Desuden havde han både en Avatar og en Castigator + 3 light warjacks med!

Jeg kan roligt sige at det blev VOLDSOMT! Mine Doom Reavers blev ofret af eButcher og de tonsede frem og døde blodigt og de overlevende gjorde godt gengæld. Vi mødtes for foden af bakken og i kaskader af ild, blod og metal smadrede vi løs på hinanden. Jeg var lidt nervøs for om jeg havde været for agressiv, men så vendte det og jeg fik dræbt eKreoss med en Kodiak + Total war og Unearthly Rage fra Karchev.Lidt senere fik eButcher fat i en Tremor of Faith kastende Harbingeren og så ved man jo godt hvad klokken er slået. SMAK!! Tremor of Lola og så havde jeg vundet.
Det var en rigtig hyggelig hardcore kamp og Kasper fik gjort god brug af Tremor of Faith der laver knockdown på det den rammer, så jeg havde tre modeller der røg på halen i hver tur... Jeg fik brugt både eButchers feat og Karchevs og det var sjovt at prøve. Kasper fik også brugt begge sine... det var knap så sjovt (for mig altså).

Vi var ikke alene, Clara var der også...
... hun spiste sushi, spillede hjerterfri, spiste kinamad, spillede hjerterfri.Jens, Mia og Meyer kom lidt senere og kastede sig straks over at lave terræn til Infinity.Jens var bl.a. i gang med en fin husruin med barikader og træbro mellem afsnittene. Det skal nok blive cool!
Mia kæmper med at få sin Cygnar hær malet. Det er som med så meget andet, TTT (Ting Tager Tid). Vi havde desuden besøg af en ny gut på 27, der hed David. Han havde en masse Warhammer og havde malet siden han var 13, men vist aldrig spillet... Nu havde han også købt en Cryx starterpakke og ville gerne lære at spille. Så vi inviterede ham til at komme og spille på min tabletop vagt, på mandag.

Jeg var så heldig at få en lift, hjem og så kunne jeg lige nå at se In the Mouth of Madness, lave blog og nå at læse min Arne Dahl bog nr. 5, Vældige Vande, færdig :O)

Du kan se noget fra filmen her, det er en H.P. Lovecraft inspireret gyser og der er klare spoilers så er du advaret!

Kommentarer