Mandag den 19/02-2007 Nomads vs. Haqqislam, rematch og min anden Infinity play-test!

[... landingcraft detected... Haqqislam communication decryption... Interventor deployed... Critical security breach in sector 2-9-4/7... T.A.G. detected! Deploy Szalamandra squadron!!]

"biiib Reaction Zond has no visual contact to the enemy. Area is secu... [BLAM!]"

Ja så er det mandag igen og jeg har en aftale med Jens om en rematch i Infinity. Vi er stadig i den lidt stejle process det er at lærer reglerne from scratch, men det går stille og roligt fremad. I dag havde Jens taget en helt ny hær med, der var noget tungere end sidst og mere lignede min. Det vil også sige at han havde sin Maghariba T.A.G. med og den er en STOR crawler der rigtigt meget ligner den fra manga filmen "Ghost in the Shell".
Vi fik stillet op efter en del forsinkelser og Jens vandt slaget om at starte. Hans første ordre gik på at aktivere T.A.G.'en og skyde et granat hele vejen over bordet, fra bag en bygning og ramme min Reaction Zond (remoten, hvis du fulgte med i rapporten fra sidste mandag), som eksloderede (som introen også fortæller) uden overhovedet at have været med i spillet!!

Derefter trak Jenses Maghariba afsted med 2 af hans soldater på slæb. Det er en meget smart evne den har der.
Jeg brugte samme hær som sidst da den fungerede fint og da jeg ikke fik afprøvet alle de finesser den var lavet med. På billedet kan man se min Szalamandra T.A.G. og min Interventor superhacker (med det grønne hår) + de to tokens der kan skimtes er mine to Intruders, den ene min løjtnant, den anden min røv dyre sniper (på afsatsen bag den høje væg).
Min sniper viste sig så også at være røv sej og stå røv godt. Han fik skudt et Armor Piercing skud af, som en reaction, mod Jenses Maghariba crawler og skadede den 1 ud af de 3 "liv" den har.
I min tur spurtede min Interventor frem og skjulte sig bag tårnet og gav sig til at hacke Jenses T.A.G. og fik den immobiliseret!

Så begyndte tiden lidt at løbe fra os, så jeg begyndte at lave nogle ret overilede ting for at nå at se hvordan de virkede... Jeg smed mine Hellcats ind, den ene skulle lande på taget af en bygning og den anden komme ind lige ved siden af Jenses hacker der stod i skjul bag en sten.

Den første ramte ved siden af taget og landede lige ned i skudlinien af Magharibaen og døde grumt og hurtigt... Den anden fik skudt hackeren men blev så selv skudt.

Så var det Jensens tur til at tage nogle chancer. Hans Therm/Optical Cloakede sniper dukkede pludseligt op i tårnet og forsøgte at skyde min løjtnant... Han tog det dog rimeligt køligt og rettede et enkelt skud mod sniperen og dræbte ham.

Sejren gik til Jens da vi stoppede for jeg havde klart mistet flest tropper!

Hvad lyder dommen så her efter anden spillegang? Tja det virker som et virkeligt godt og taktisk spil. Der er en del roden med reglerne (på billedet byder Meyer lige ind), men det skal vi nok komme efter. Jeg synes som før nævnt at indlæringskurven er lige lovlig stejl, men der også noget af det jeg tror der gør spillet godt når man kan det. Nu vil jeg kaste mig over selv at læse resten af reglerne, det giver altid meget mere mening når man lige har prøvet det i praksis :O)

Jeg giver pt. Infinity en solid karakter på 8/10, så må vi se om det ændre sig med tiden.

Da det jo var mandag, var der selvfølgelig en masse andre i Nexus.

Kim og Pia var kommet... Pia for at spille med Mia (hæ hæ sjovt ordspil) og Kim for at male på sin Cryx hær. Det er fedt både ham og Pia (endelig!) er kommet igang med deres Warmachine hære. Glæder mig til at se resultatet, for de maler simpelthen pisse godt!Der var catfight på spillebordet, Menoth mod Cygnar :O)
Der var hyggesnak og nørderi ved malebordet. Kasper Hansen havde brugt endnu flere penge på Menoth og nogen af dem var vist endda sponsoreret af hans far der synes det er en fornuftig hobby, der holder ham væk fra computeren :O)

Superstenerne Tube og Jonathan, hyggede i sofaen og var klar til at spille Guitar Hero efter 22...

... og det måtte Morten også lige på banen og vise hvad han kunne!

Og så fik vi faktisk lidt af et gennembrud...

... det lykkedes os nemlig at finde frem til figurtyvene og jeg konfronterede den ene af dem og fik en fuld indrømmelse! Bloggen her er dog ikke stedet at gå nærmere i detaljer om det, spørg istedet en Vagthavende, da informationerne står på deres lukkede forum.

Kommentarer