Søndag den 04/02-2007 Ud at rejse med Onkel Rejsende Nørd :O) Part 3 of 3

The London Saga is concluded... The Return of Nerd!

Søndag den 4. februar 2007

Sidste dag i denne dejlige millionby. Den eneste fælles plan vi havde, var at vi skulle på Planet Hollywood og spise om aftenen. Jeg tog endnu engang afsted sammen med Signe og Lars. De ville lidt rundt omkring og shoppe, men jeg havde ligesom brugt alt hvad jeg selv OG min bank ejede så jeg havde ikke de store planer. Jeg havde tænkt at jeg gerne ville på pub og spise, finde en forretning der hed Orc's Nest og måske på British Museum.

Vi fandt Orc's Nest, men den havde ikke åbent om søndagen (det har næsten alt andet ellers). Så vi tullede lidt rundt i de små gader og kiggede. Der faldt jeg bl.a. over disse mærkelige og ret syge "Jason Nisser", som en tøjforretning uden skrubler brugte som blikfang i deres vinduesudstilling!!? Syret... Vi tog turen igennem en af de meget store Virgin Mega Stores, med cd'er og dvd'er en masse!
Efter det tog vi på pub og bestilte Sausages and Mash og selvfølgelig en pint øl :O) Ikke dårligt.

Så skiltes vi og jeg begav mig afsted for at finde British Museum uden noget kort... Det viste sig at være en god idé hvis man ville have sig en afsindig lang motionstur. Jeg havde fornemmelsen af, på bedste Peter Plys manér, at gå i ring. Til sidst gad jeg ikke gå mere og stod pludseligt ud for en lille minipark inde midt i det hele. Der sad i forvejen en mand og læste, så det lokkede mig ind på en bænk og så tog jeg lige en pause, en cola og et kapitel i fjerde Arne Dahl bøg: Europa Blues.

Det hjalp lidt på mine ømme fødder og efter jeg pr sms havde fået anvisninger af min mor, som havde et kort, så fandt jeg det endelig... British Museum.

Det er en dejlig bygning og overdækningen indenfor ser cool ud! De havde en specialudstilling der hed "The Past From Above" og den valgte jeg at bruge mine sidste £5 på at komme ind og se. Det var såmænd spændende nok, men jeg synes de lukker for mange mennesker ind, så man føler ikke rigtigt at man har tid og plads til at fordybe sig. Flotte steder og arkæologiske udgravninger var blevet fotograferet igennem en 40 års periode. Der er virkeligt nogle lækre plot-lokationer imellem :O)

Jeg synes også lige I skal se museets læsesal, som er helt rund. Sådan et bibliotek vil jeg også have. Min personlige rollespilssamling for dog nok svært ved at være der ;O)
Puha, så brokkede fødderne sig igen, så jeg tog hjem... Jeg kunne lige nå at sidde en halv time med fødderne oppe og en Cherry Coke og så lidt tossekasse, inden turen gik videre til Planet Hollywood!
For jer der ikke ved hvad Planet Hollywood er, så er det en restaurantskæde som i sin tid blev oprettet af Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone og Bruce Willis.
Planet Hollywoods koncept bygger på at man spiser god mad imellem en masse "movie props" (film rekvisitter). Det er 5 år siden jeg har været der sidst og der skulle R2-D2 og C3-P0 have været der, men de var udlånt... Denne gang var deres montre der ingen gang :O( Så jeg måtte nøjes med at stå sammen med Terminator.
Maden er god og det er egentligt ikke sindsygt dyrt, så det kan overkommes. Jeg synes dog at de godt kunne trænge til at pifte de ting de har lidt op og få nogle nye tilført. Det hele virkede efterhånden godt slidt...

Åh ja det var det og så hjem og sove og... glitch in the Matrix... op igen 3.30 og afsted til lufthavnen kl 5:00.

I lufthavnen købte vi verdens dyreste morgen mad til omkring 75 kroner!! Så kunne jeg lige nå at spille lidt "Field Commander" på min PSP og så gik turen hjemad til lille Danmark. Det blev nu rart at komme hjem igen... The Nerd Returns :O)

Kommentarer