Fredag den 02/02-2007 Ud at rejse med Onkel Rejsende Nørd :O) Part 1 of 3

Yeeees så er jeg hjemvendt fra en god tur til London, sammen med familien. Jeg har selvfølgelig opsøgt en række relevante, både klassike og nørdede, steder... Patience young padawans, historien følger her i tre dele... The London Saga begins: In the Tube No One Can Hear You Scream...


Fredag den 2. februar 2007

Fredag den 2. februar 2007, klokken 3:30 ringer mit vækkeur. Damn det er tidligt. Men hvad i anledning af min fars 65 års fødselsdag, har min mor givet ham en tur til London med den nærmeste familie. Så det var med at blive klar til klokken 05:00 hvor jeg blev hentet.

[Filmisk sekvens: Billund, check-in, venten, boarding, flyvning, landing, ud af gaten og ind i The Gatwick Express og så... London :O)
London er en fantastisk pulserende storby og er flot især om aftenen, med alle de enorme storskærme og lysreklamer... Undergrunden er som et levende dyr, der snørkler sig rundt i et enormt netværk af gange. Det er faktisk somom den er friskere om morgenen og mere træt om aftenen :O)
Det første jeg stødte på, og det kan måske forekomme en smugle mærkeligt for os Nexus folk, var at der af uransagelige årsager bliver uddelt "Tube kort"... Det var måske mere relevant at de blev uddelt i Nexus, så man måske havde lidt nemmere ved at forstå den kære Tube.
Jeg har selvfølgeligt taget nogle stykker med hjem, men de er ret svære at tyde... De kortlægger muligvis Tubes indre funktioner, cerebrale opbygning og nervebaner. Vi må se om de kan bruges til noget.

Nå men nok om det. Vi tullede lidt trætte rundt ude ved Queensway, hvor vores hotel lå. Vi kunne først få værelserne efter 15:00, så vi havde en tre timer at slå ihjel. Vi gik på pub og spiste og derefter i boghandler og musikforretning.

Vi aftalte at tage i den helt store Odeon biograf om aftenen. Jeg har været der før og det er en fed oplevelse! Der er én sal og ét KÆMPE lærred. Så man må se den film der går. Det gjorde Blood Diamond, så valget faldt på den :O)Da vi havde købt billetter gik vi på Pizza Hut, som lå lige ved siden af...

Mmmm det er gode sager, men nok ikke lige verdens sundeste mad men, mmmm det er gode sager :O)

Tja og filmen? Blood Diamond er en udemærket film, ikke sådan helt fantastisk, men heller ikke dårlig. Leonardo DiCaprio og Djimon Hounsou spiller godt og jeg er stor fan af Jennifer Connelly :O) Der er nogle hardcore sekvenser der nok meget godt beskriver hvordan den hårde diamant "mafia" behandler de lokale der ikke kan forsvarer sig og samtidigt stjæler deres sønner og gør dem til hjernetomme børnesoldater... Jeg vil nok give den 7/10. Som sidenote kan jeg lige sige at det er første gang jeg har set film i en digital biograf og det må jeg sige giver en imponerende kvalitet. Det håber jeg vi får i Herning!

Derpå endte min første dag i London. Jeg havde dog store planer for den følgende dag... Der ville jeg besøge Forbidden Planet!! [indsæt mystisk og lidt uhyggelig musik...]

To be continued...

Kommentarer