Onsdag den 28/03-2007 Repræsentantskabsmøde... Lyder fint ikke :O)

Tja det er ikke mange aftener jeg har fri i denne uge, så der er ikke så meget nørderi, men sådan er det jo når man involverer sig i en masse ting...

Det er nemlig sådan at udover at være formand for Nexus, sidder jeg også som formand for "Fællesudvalget for de Blandede Foreninger i Herning"... Det en forening der forsøger at samle de 58 foreninger der ikke tilhører, sportsmæssige, trosmæssige, spejderene osv. osv. Det er derfor en broget og meget forskellig forsamling af alt fra fugle foreninger og firhjulstrækkere til teater og rollespil.

Hovedformålet er egentligt at tilpasse noget af det medlemstilskud som alle foreningerne kan få del i (det har ikke noget med lokaletilskud at gøre). Det er lidt ekstra penge der er gode at få med, da de fleste er små foreninger med en trang økonomi.

Jeg mødtes derfor med Helle Rasmussen fra kommunen, en times tid før mødet for lige at få styr på de sidste detaljer og min formandsbretning, og så var vi klar til møde. Der er en del kedeligt formalia, men jeg synes jo formålet er vigtigt, også for Nexus.
Desværre var der ikke så stor tilslutning og det er igen fordi alle disse blandede foreninger ikke rigtigt har noget fælles fodslaw... endnu! Det kunne vi nemlig godt tænke os at arbejde lidt på og det var der også en god snak om.
Rollespilsmiljøet må siges at være stærkt repræsenteret, da vi var hele 3 og det endte endda med at Kristian Frederiksen fra A New Hope kom med i bestyrelsen, da der manglede et medlem.

Planen er at vi vil gøre hvad vi kan få at få bevilget flere penge, især til en pulje de blandede foreninger kan søge midler fra til projekter, materiel, kurser o.lign. Nu må vi så se hvordan det spænder af, jeg har i hvert fald lidt lobby skrive arbejde at gøre, så nu må vi se :O)

Kommentarer