Mandag den 02/04-2007 Budde vs. David, Tube Reality Slammed og et par drenge lærer at spille Warmachine

Mandag og ferie (for nogen), ikke dårligt :O) Jeg havde aftalt med et par af drengene ude fra mit arbejde at de kunne kigge forbi og lære reglerne til Warmachine.

Da jeg kom var der allerede folk i klubben, og det skulle hurtigt vise sig at det blev en aften rig på hygge, tabletop og rollespil. David Sander havde en rangliste kamp mod Rasmus Budde, og det skulle ikke gå hverken hurtigt eller stille af...

Inden jeg fortæller mere om det, bør jeg lige nævne at vi havde besøg af en "special guest", nemlig Henrik aka "Kylle". Henrik er jo altid sprængfuld af energi og valgte sa også lige at være med i billedpræsentationen af de to spillere... Men først mine damer og herrer:

Henrik "Kylle" med klar street attitude.

David "Mr Violin" Sander

og sidst men ikke mindst: Rasmus "Cry Me a River" Budde

Ja så er det på plads og kampen, var klar til at gå i gang og stod selvfølgeligt mellem David Troolbloods og Buddes Cygnar. Der skulle spilles "Headhunt" og det var såmænd fint nok. Der var dog et problem, kampen var faktisk afgjort på forhånd da David smed en...

... FELLCALLER på bordet. Uha det er jo faktisk en autowin situation! (Intern joke).Nå men Budde indtog straks den obligatoriske Cygnar spiller stance (som på billedet), og gennemførte kampen alligevel.
Det gik dog galt og Budde måtte se sg slået af David, så ingen oprykning denne gang :O( Bemærk forøvrigt at David har fået briller og nu også bruger dem som undskyldning for at man ikke må slå ham!! Nej det er gas, de klæ'r dig du gamle :O)På bordet ved siden af var jeg i gang med at lære Mathias O. N. og Kern at spille Warmachine. Mathias havde selv 500pt Cryx figurer og Kern lånte ungdomsskolens Menoth.Kenneth kom til og hjalp med til at hjælpe med reglerne, så alt i alt kom de derfra med et godt startindtryk af hvad det handlede om. Så det er super!Kiggede man ind udefra, så det også rigtigt hyggeligt ud :O)
Jens og Morten stillede op til Infinity på det 3. bord og de havde også en rigtig god kamp, som (så vidt jeg husker) endte med at Jenses Haqislam fik tæv af Mortens Ariadna.Kim og Pia kom også og kæmpede med at male deres hære færdige til Storm! og det skred godt frem. Meyer, også i gang med at male nogle af sine utallige figurer. Kim kunne desuden fremvise deres nyligt hjemmelavede wreckmarkers til Warmachine, som de selv har skulpteret og sælger billigt. Jeg fik et gratis sæt, da det var mit forslag at de kastede sig over at lave dem, for det var noget folket ville have :O)

Det var sgu da godt gang i den, den mandag her sidder du måske og tænker. Jep og jeg er kun halvt færdig endnu!

I rollespilsrummet huserede Kasper Hansens Star Wars kampagne.Her er Ole O. blandt andet kommet med som en af de nye. Det lykkedes mig endeligt at nå at hilse på ham den her gang, for de andre gange har han nået at teleporterer væk inden. Velkommen til Nexus Ole og Co. :O)Selveste Marc dukkede også op og satte sig med regnskabet til kommunen og han er sprængfuld af selvtillid efter vi har været oppe at få et crashcourse af den søde lokale Helle.

Da aftenen gik på hæld og mørket var faldet dukkede Tube og Kim op. Vi satte os ved deres bord og begyndte at snakke om gamle dage, især Meyer og jeg. I et fantastisk ping pong spil, fik vi hyllet stakkels Tube så meget ud af det at han først sad vantro og gloede og så døde af grin. Efter det fik vi ham igen hyllet så meget ud af den at han endte med at sidde og banke hovedet ned i bordet. Trejde gang blev han nød til at gå :O) Så TRIPLE REALITY SLAM til Tube!! In your face og en hånd fuld af skam!
Aftenen sluttede med at Kim og Co. ville se Saw III, men han gad ikke gå helt op til Morten for at hente den, så de stod seriøst at overvejede at kaste, hejse eller lave faldskærm til den stakkels dvd. Til sidst måtte Kim dog op af trappen for at få den :O)

God nat og sov godt...

Kommentarer