Søndag den 01/04-2007 Aprilsnar, Talisman og lækre vandbakkelser

Ahh søndag den 1. april... Der herskede en rolig stemning i Nexus, da ungdomsskolen startede... Det er påskeferie og derfor var der ikke helt så mange som der plejer. Desuden var der en gruppe til Krigslive.

Kim og hans gruppe strøg ind for at spille, med det samme. Kim kommer ofte flere timer tidligere, for at forberede sig! Det er hårdt arbejde at være en god GM.
Kenneth og jeg kastede os over at spille en Vlad vs. Vlad Warmachine kamp. Vi skulle spille Headhunt scenariet og det kom ikke til at spænde roligt af...
Jeg havde bl.a. 2 Kodiaks, Man'o War Kovniken og selvfølgelig mine Doomreavers med. Kenneth havde bl.a. sine Uhlans (Cavalry) og Devestator, Juggernaugt og Manhunteren med på sin side.Det blev en god og spændende kamp, jeg flankerer her på billedet Kenneth på bakken, hvilket lokkede hans Devastator, boosted af Vlads feat (2x SPD), ned og dræbe alle pånær én Doomreaver! Det farlige var egenligt ikke at de døde, men at lederen droppede sine planer og det så ud til at de lå i Kenneths deployment zone og at Devastatoren bare behøvede at samle dem op i næste tur... Indtil da var det ellers gået bedst for mig, men nu vendte kampe pludselig lidt... Det er det jeg elsker ved det scenarie :O)

Nå men jeg kom ud af det med skindet på næsen, ved at Vlad skyndte sig op og kastede Impaler på Devastatoren, så den frøs til is og blev stationary. Den overlevende Doomreaver kastede sig frådende ind i kamp, med både Devastatoren og Juggernaughten. Så det lykkedes mig til sidst at løbe væk med Kenneths Battleplans og vinde!Efter Warmachine startede den 1. april for alvor... Mick, Morten og Alexander var der også og sammen med Kenneth og jeg, og så startede "humor"-festen. Eller så startede en process, hvor det var ligesom at ALLE de dårlige jokes og kommentarer vi alle går rundt med inde i kroppen, bare skulle ud! En slags humor detox... Argh det var noget skidt skidt og super plat gøjl der røg i æteren :O)

Så mens det stod på, så skulle Kenneth lige lære reglerne til Talisman og det endte med vi sad og spillede det resten af tiden.Talisman er jo et dejligt gammelt hack'n slash eventyrspil. Det er et simpelt, slå terninger og dræb monstrer eller andre spillere, find talismanen og bliv stærk nok til at banke Dragekongen, spil. Det er 3. udgaven med asamtlige udvidelser ungdomsskolen har og det er et udstyrsstykke uden lige. Men det er nu hyggeligt nok, bare ikke i alt for store doser...Efter vi havde tonset rundt i Talisman, var klokken blevet mange og ungdomsskolen var ovre. Morten og jeg skulle til bestyrelsesmøde og blev derfor nød til at gå, så Kim og hans gruppe rykkede ud i fællesrummet, for at tage vagten.

Vi begav os op til Jeanne, hvor mødet skulle være. Vi har en tradition for at når Nexus bestyrelse holder møder, skiftes vi til at være vært, så vi kommer lidt rundt til de forskellige bestyrelsesmedlemmer. Det er hyggeligt især når det er hos Jeanne, for hun er en lille farmoragtig-bageninja!Så den stod på overdrevent gode og lækre vandbakkelser og hindbær muffins, og et godt møde. Kenneth og Marc havde været ude at spille fodbold og det havde startet Marcs glubende appetit, så han åd vel 12 kager eller sådan noget :O)

Da mødet var ovre, skulle jeg skynde mig hjem og forberede til min Star Wars kampagne, for i aften er jo aftenen hvor vi skal starte vores pilot episode i Primetime Adventures. Det bliver spændende og anderledes er jeg sikker på. The Force is Strong with this One!

Kommentarer